Autor |
Wiadomość |
snaakee
Major
Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zza 7 mórz
|
Wysłany:
Czw 22:09, 28 Lut 2008 |
|
Mam takie pytanie, bo na forum jest paru komputerowców bardziej ode mnie doświadczonych. Czy warto jest interweniować w sprawie, gdy po oddaniu laptopa do autoryzowanego serwisu hp w sprawie wymiany płyty głównej w oparciu o naprawę gwarancyjną, serwis oddał mi niedźwiedzią przysługę w postaci sformatowania dysku twardego, mimo że naprawa laptopa tego nie wymagała? Podkreślam, że wina leżała ewidetnie po stronie płyty głównej/karty graficznej - miało to być dokładnie ustalone. Natomiast z dyskiem twardym nie było żadnych problemów.
Nie zostałem poinformowany w trakcie procesu gwarancyjnego, że istnieje taka ewentualność (sformatowania dysku) ani nie zaproponowano mi zabezpieczenia danych na dysku. W wyniku całej sprawy utraciłem bezpowrotnie bardzo ważne dane.
Jakie mogę mieć roszczenia w związku z tym? Bo szkoda powstała, tylko jak mam udowodnić jej wysokość, skoro tylko ja wiem, jakie były dane na dysku? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej kwestii?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
James Bond
Starszy Sierżant
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 23:03, 28 Lut 2008 |
|
A nie pomyślałeś, że trzeba ważne dane skopiować przed oddaniem do serwisu?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
snaakee
Major
Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zza 7 mórz
|
Wysłany:
Czw 23:26, 28 Lut 2008 |
|
Musztarda po obiedzie. Gdybym miał taką możliwość na pewno bym to zrobił. A ja się pytam, czy ktoś miał podobne jazdy przy serwisowaniu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Zwolen
Starszy Sierżant
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 1:48, 29 Lut 2008 |
|
Poczytaj sobie warunki przyjęcia sprzętu do jakiegokolwiek serwisu komputerowego. jeden z podstawowych punktów:
"serwis nie ponosi odpowiedzialności za dane zgromadzone na dostarczonych nośnikach."
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
snaakee
Major
Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 718
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zza 7 mórz
|
Wysłany:
Pią 14:26, 29 Lut 2008 |
|
Znam warunki przyjecia, ale sie na nie zgadzam na nie w tym sensie, ze wiekszosc, jak nie wszystkie serwisy maja zle procedury przyjmowania sprzetu do serwisu. Gdy wada lezy po stronie dysku - ok, mysli sie o zabezpieczeniu danych. Tylko wydaje mi sie, ze wiekszosci osob i tak nie przyjdzie do glowy zabezpieczanie danych z dysku, gdy awaria jest zwiazna np. z matryca. Dlatego tez zlozylem skarge na procedury przyjecia do serwisu. Przy serwisowaniu powinno pasc pytanie do klienta - czy zabezpieczyl dane, albo czy chce, aby dane jego zostaly zabezpieczone.
Klient nie jest alfa i omega, a serwis zalatwia setki napraw i ma doswiadczenie, wie gdzie sa popelniane najczesciej bledy po stronie klienta i wlasnej.
Nie mozna podchodzic do sprawy tak jak to sugerujecie - "nie pomyslales o wszystkim, sam jestes sobie winien". Nie mozna zgadzac sie na to, ze serwis bedzie sie slepo zaslanial regulaminem, bo to buduje niezdrowe relacje. Elementem jakosci dzialania serwisu jest troska o to, zeby klient mial wrazenie, ze rzeczywiscie serwis troszczy sie o jego sprawy. Niestety, taki model zarzadzania relacjami z klientem, rozpowszechniony w krajach anglosaskich, w Polsce się jeszcze nie przyjął.
Przyznaję z ręką na sercu, nie pomyślałem o wszystkim, dlatego sam jestem sobie winien - ale tylko po części. Jak napisałem, zgłosiłem skargę i oczywiście nic mi to nie da w sensie materialnym. Natomiast mam tą satysfakcję, że być może zostanie poprawiona procedura przyjęcia sprzętu do serwisu i standardowym pytaniem będzie to o zabezpieczenie danych.
pozdro.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Zwolen
Starszy Sierżant
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 21:51, 29 Lut 2008 |
|
Oczywiście masz całkowitą rację z punktu widzenia klienta ale serwisy działają na naszym rynku w bardzo specyficznych warunkach. Z jednej strony chcemy aby serwis roztoczył nad nami parasol czytaj zadbał o nasze interesy ale z drugiej strony mamy czynnik ceny usługi. A bardzo indywidualne podejście którego byśmy sobie życzyli to czas który kosztuje. Jest bardzo trudno wyszukać "złoty środek" w tym zagadnieniu. Mam bardzo różne doświadczenie z serwisami. Mój kolega oddając sprzęt do naprawy zastrzegł sobie, że ma baaaardzo ważne dane których nie miał czasu zarchiwizować. Okazało się, że przyczyną jego kłopotów z pecetem był wirus. Serwis wykonał kopię bezpieczeństwa z jego dysku (ok 120 GB), oczyścił dane, reinstalował system operacyjny po czym przegrał dane z powrotem na jego dysk. I teraz proponuję zabawę: kto zgadnie ile wyniósł rachunek za tą usługę? Jeśli ktoś pomyli się o mniej niż 25% przewidziałem nagrodę ( oczywiście dla pierwszej osoby która zbliży się do prawidłowej odpowiedzi ).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
sitek
Starszy Chorązy
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 23:42, 29 Lut 2008 |
|
Snaakee masz racje serwis powinnien poinformowac Cie o formacie dysku przed jego dokonaniem a nie jak pisales dowiedziales sie sam kiedy wlaczyles komputer i zobaczyles ze partycja jest gola. Mialem podobna historie gdy zakladalem internet, dwoch panow wachowcow odwiedzilo mnie w domu wszystko zrobili z komputerem co trzeba ale jak sie okazalo przy istalacji karty usuneli pliki systemowe i wychodzac powiedzieli:
"no to teraz sobie Pan system przeinstaluje lub nakladke zrobi i bedzie gitara no chyba ze Pan woli oddac go do nas to przy drobnej oplacie 50 zl zrobimy to za Pana".
Twój przypadek pewnie nie jest pierwszy i nie jest ostatni ale moim zdaniem nic juz wskurac nie mozesz. Teraz oddajac swojego laptopa do serwisu (oby mi sie to nie przytrafilo) zrobie sobie kopie na pamiatke:).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
GD
Administrator Generał Armii
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 2688
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 15:01, 01 Mar 2008 |
|
kiedys w serwisie praca w stylu zalozenia partycji na czystym dysku plus instalacja systemu i chyba reszty softow (z plyt ktore do kompa dostales typu nero moze powerdvd) kosztowalo ze 100 zl. I stawiam ze w tych okolicach (moze nieco mniej) twojego kolege to kosztowalo (co prawda nie repatrycjonowali dysku ale musieli zgrac te 120 GB gdzies).
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jick
Moderator Generał Brygady
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Rynek
|
Wysłany:
Sob 15:16, 01 Mar 2008 |
|
Stawiam na kwotę ok 500zł.
Wygrałem nagrodę?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Dragon_Zwolen
Starszy Sierżant
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 17:54, 02 Mar 2008 |
|
jick napisał: |
Stawiam na kwotę ok 500zł.
Wygrałem nagrodę? |
Brawo !!! Zmieściłeś się w granicach błedu. Rachunek wynosił 520PLN. Daj mi na priv jakiś swój adres to wyślę nagrodę. (swoją drogą myślałem, że zabawa potrwa dłużej)
Pozdroofka
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fascik
VIP Kapitan
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwoleń/Ryki
|
Wysłany:
Pon 6:48, 03 Mar 2008 |
|
Ja tam oddawałem kilka razy laptopy i zazwyczaj wyjmowałem dysk z laptopa - ustalałem to z serwisem. Jak chcą sobie grzebać to niech sami sobie wsadzą swój dyskacz.
Poza tym jeśli na laptopie miałeś preinstalowanego Windowsa to po formacie całego dysku możesz zapomnieć o ukrytej partycji. Choć spotkałem się już z kilkoma doniesieniami o formacie dysku w trakcie wizyty kompa w serwisie.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pablo_el_diablo
Podporucznik
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: south side
|
Wysłany:
Pon 22:19, 03 Mar 2008 |
|
fascik myslalem ze Ty to juz sam sobie je serwisujesz, albo chociaz ze ich tak czesto nie psujesz, przecie same sie nie psuja bo gustujesz wylacznie w specjalnie wyselekcjonowanych modelach najlepszych marek. wiem wiem, tam u ciebie nie maja latwego zycia niezaleznie jak duze logo na nim widnieje i jak bardzo sie swieci hhehe
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
fascik
VIP Kapitan
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 329
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwoleń/Ryki
|
Wysłany:
Wto 8:21, 04 Mar 2008 |
|
pablo_el_diablo napisał: |
fascik myslalem ze Ty to juz sam sobie je serwisujesz, albo chociaz ze ich tak czesto nie psujesz, przecie same sie nie psuja bo gustujesz wylacznie w specjalnie wyselekcjonowanych modelach najlepszych marek. wiem wiem, tam u ciebie nie maja latwego zycia niezaleznie jak duze logo na nim widnieje i jak bardzo sie swieci hhehe |
Eeee tam Pablo - nie serwisuję bo to nie ma sensu - trzeba dać ludziom zarobić
Laptopy u mnie mają łatwe życie A co do marek - generalnie to fakt - uważam jedynie 2-3 marki laptopów za godne uwagi... ;-D
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
jick
Moderator Generał Brygady
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Rynek
|
Wysłany:
Nie 22:16, 06 Kwi 2008 |
|
Dragon_Zwolen napisał: |
jick napisał: |
Stawiam na kwotę ok 500zł.
Wygrałem nagrodę? |
Brawo !!! Zmieściłeś się w granicach błedu. Rachunek wynosił 520PLN. Daj mi na priv jakiś swój adres to wyślę nagrodę. (swoją drogą myślałem, że zabawa potrwa dłużej)
Pozdroofka |
Czuję się oszukany nagroda nie dotarła.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
pablo_el_diablo
Podporucznik
Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: south side
|
Wysłany:
Pon 0:46, 07 Kwi 2008 |
|
fascik napisał: |
pablo_el_diablo napisał: |
fascik myslalem ze Ty to juz sam sobie je serwisujesz, albo chociaz ze ich tak czesto nie psujesz, przecie same sie nie psuja bo gustujesz wylacznie w specjalnie wyselekcjonowanych modelach najlepszych marek. wiem wiem, tam u ciebie nie maja latwego zycia niezaleznie jak duze logo na nim widnieje i jak bardzo sie swieci hhehe |
Eeee tam Pablo - nie serwisuję bo to nie ma sensu - trzeba dać ludziom zarobić
Laptopy u mnie mają łatwe życie A co do marek - generalnie to fakt - uważam jedynie 2-3 marki laptopów za godne uwagi... ;-D |
a co tam fascik uzywa aktualnie mozna wiedziec? mac air?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|